Terug naar overzicht

Sporten tijdens de zwangerschap!

Vrijdag, 31 Juli 2015

Sporten tijdens de zwangerschap! Als je zwanger bent hoef je niet te stoppen met sporten. Sporten kan prima tijdens de zwangerschap en is zelfs erg gezond. Het is duidelijk: wanneer je aan sport doet, doe je iets voor je figuur en je gezondheid. Echter zijn niet alle sporten even geschikt als je zwanger bent. Sommige sporten kun je alleen in een bepaalde periode van je zwangerschap beoefenen, andere sporten kun je beter helemaal niet doen. Maar er zijn ook genoeg sporten die je juist heel goed kunt doen als je zwanger bent. Raadpleeg hierover je verloskundige.



Hieronder in ieder geval een aantal goede tips voor 't sporten met een baby on board.

TIPS

* Draag een stevige sportbeha
Deze stabiliseert de beweging van de borst. Een zwangerschapsbh daarentegen past zich flexibel aan de groter wordende borst aan. Denk hierbij aan de Anita 5529 Sportbeha Momentum, welke met brede gereduceerd elastische comfortschouderbanden zijn kwaliteit heeft bewezen.



* Draag een speciale zwangerschapsband ter ondersteuning van je banden.
De Anita BabyBelt helpt tegen bekken- en rugpijn, groeit met de baby mee en zit perfect.



* Vermijd springoefeningen aan het einde van de zwangerschap.
Dergelijke oefeningen kunnen bekkenproblemen opleveren.

* Let goed op je houding, vooral op je rug.
Luister naar je hartslag en die van de baby. Luister naar je lichaam, overdrijf niet.

 

-----------------------
Bron: Anita, Oudersvannu.nl